REKLAMA
Znaleziono 357 wyników
CPK poszerzy zasięg Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyćartykuł
Pokaż artykuł
CPK poszerzy zasięg Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć
Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć zostanie skierowany do kolejnych właścicieli nieruchomości. Poszczególne etapy programu będą ogłaszane wraz z postępami inwestycji realizowanych w ramach programu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Atrakcyjne warunki sprzedaży działek i domów zostaną zaproponowane na terenach, gdzie powstawać będą odcinki Kolei Dużych Prędkości.
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznańartykuł
Pokaż artykuł
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznań
8 listopada w siedzibie spółki CPK odbyła się konferencja dotycząca unijnego wsparcia dla projektów kolejowych CPK. Chodzi o 162 mln zł z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na realizację prac projektowych linii Sieradz – Poznań. Umowę o współpracy (Grant Agreement) w tym zakresie podpisali przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Można rozpocząć prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyniartykuł
Pokaż artykuł
Można rozpocząć prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyni
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury i Centralnym Portem Komunikacyjnym podpisała porozumienie o finansowaniu prac przygotowawczych dla budowy Drogi Czerwonej w Gdyni.
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsce
Centralny Port Komunikacyjny i Korea National Railway (KNR) podpisały porozumienie o współpracy. Spółka odpowiedzialna m.in. za budowę nowego lotniska oraz Kolei Dużych Prędkości i zarządca infrastruktury kolejowej w Korei Południowej będą koncentrować się na wymianie wiedzy i doświadczeń dla rozwoju sieci KDP w Polsce. Porozumienie podpisali dr Filip Czernicki, prezes CPK i Seong-Hai LEE, prezes KNR.
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznaniaartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznania
Przyspieszenie pociągów do 320 km/h na projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Poznań w sposób zdecydowany podniesie atrakcyjność dla pasażerów korzystających z nowej infrastruktury.
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem? artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem?
Czy CPK zostanie wybudowany i kiedy? Jakie będą decyzje dotyczące lotniska na warszawskim Okęciu? Większość mieszkańców Warszawy jest przeciwna jego zamknięciu i likwidacji. To lotnisko powinno przejść w nadchodzących latach wiele zmian, bo już jest mocno zakorkowane. Jednak w długim terminie – jak wskazują eksperci – funkcjonowanie dwóch centralnych lotnisk równolegle, czyli CPK i Okęcia – nie będzie możliwe.
Siedziba Izby Administracji Skarbowej w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Siedziba Izby Administracji Skarbowej w Łodzi
Łódź, Polesie, Żeromskiego 88
Spółka CPK złożyła wnioski o kolejne dofinansowania z UE. W sumie chodzi o 1,18 mld zł artykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK złożyła wnioski o kolejne dofinansowania z UE. W sumie chodzi o 1,18 mld zł
Centralny Port Komunikacyjny przekazał do Komisji Europejskiej trzy wnioski o dofinansowanie z Instrumentu "Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2). Wszystkie z nich zostały już zatwierdzone przez Ministerstwo Infrastruktury oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Ich łączna wartość to 1,18 mld zł.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
Minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńskiej-Nałęcz spotkała się w Łodzi z samorządowcami i ekspertami z tego województwa. Rozmowy dotyczyły średniookresowej strategii rozwoju kraju do 2035 roku, która jest przygotowywana w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej oraz wpływu Centralnego Portu Komunikacyjnego na rozwój Łodzi i województwa łódzkiego.
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
CPK – czyli nowe, duże lotnisko ma zapewnić zwiększenie przepustowości przewozowej w centralnej Polsce na Mazowszu. Jednak niezależnie od tego bieżące operacje lotnicze mogą być kontynuowane na lotnisku Chopina, nieco rozbudowanym, usprawnionym. Dodatkową przepustowość, low-costową, czarterową zapewnią mniejsze porty w Modlinie, czy też w dalej oddalonych Radomiu i Łodzi.
Wrocław: Republika Wnętrz wybuduje osiedle przy komendzie policjiartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Republika Wnętrz wybuduje osiedle przy komendzie policji
Ten wrocławski deweloper zainwestuje na Karłowicach po raz pierwszy. Zajmie teren o powierzchni kilk...
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/hartykuł
Pokaż artykuł
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?artykuł
Pokaż artykuł
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Centralny Port Komunikacyjny, wyceniany na 46 mld zł, już teraz jest nazywany największą inwestycją w historii Polski, a zarazem największym wyzwaniem pierwszej połowy XXI w. Trudno się dziwić, bo hub i lotnisko na europejskie potrzeby to koncepcja znana w polskim rządzie już od 2007 r. Chociaż liczy już grubo ponad dekadę, los inwestycji leży dzisiaj w rękach nowej większości. Czy pomimo marnej polityki menadżerskiej PiS, rząd Platformy będzie w stanie dokończyć inwestycje?
Jest przetarg na prace projektowe związane z łódzkim odcinkiem KDP w rejonie Retkiniartykuł
Pokaż artykuł
Jest przetarg na prace projektowe związane z łódzkim odcinkiem KDP w rejonie Retkini
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na prace projektowe dla zmienionego układu torowego Kolei Dużych Prędkości. Chodzi o 3-kilometrowy odcinek w rejonie łódzkiej Retkini. Spółka ma już wypracowaną wspólnie z PKP PLK koncepcję zmian. Uproszczą one m.in. układ torowy i zminimalizują wpływ na przystanek na Retkini, z którego mieszkańcy będą mogli korzystać podczas budowy linii kolejowej. Termin składania ofert upływa 9 czerwca.
Tunel KDP: CPK wybrał wykonawcę ekspertyz stanu technicznego budynków w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Tunel KDP: CPK wybrał wykonawcę ekspertyz stanu technicznego budynków w Łodzi
Spółka CPK rozstrzygnęła przetarg na wykonanie ekspertyz budynków, które znajdują się na trasie przebiegu drążenia tunelu KDP w Łodzi. Wykonawca, firma Albraco sp. z o.o, od momentu podpisania umowy będzie miał 6 miesięcy na realizację prac związanych z przeprowadzeniem całościowej oceny stanu technicznego i przesłanie raportu.
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawaartykuł
Pokaż artykuł
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawa
Południowokoreańskie konsorcjum podpisało umowę ze spółką Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie linii Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a granicą polsko-czeską. Ten 70-kilometrowy odcinek to fragment trasy kolejowej Katowice – Ostrawa. Trwa projektowanie już ponad 400 km kolejowych szprych CPK.Ten odcinek to jeden z kluczowych fragmentów linii kolejowych budowanych w Polsce przez CPK. Stanowi ważny element unijnej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) łącząc Katowice, Warszawę czy Kraków z Brnem, Pragą, Bratysławą, Wiedniem i Budapesztem.
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]
Prace nad budową drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią, czyli tunelu dla Kolei Dużych Prędkości, idą już pełną parą. Chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, na zachód od dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja oznacza nie tylko prace pod ziemią. Wzdłuż całej trasy, którą w przyszłości pojadą pociągi, powstaną także nowe budynki.
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszuartykuł
Pokaż artykuł
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu
Spółka Centralny Port Komunikacyjny dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu. W odpowiedzi na pojawiające się w przestrzeni publicznej nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu spółka informuje, że inwestycje CPK nie wpłyną na funkcjonowanie Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL Kalisz ani Pratt & Whitney.
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódźartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódź
Na obszarze, na którym powstanie linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, trwają przygotowania do zakupu nieruchomości w ramach Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN). Warunki przedstawiane właścicielom są równie korzystne, jak te oferowane dotychczas w ramach PDN na obszarze przyszłego lotniska. Ruszyły rozmowy z mieszkańcami, a zawieranie aktów notarialnych rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Tunel średnicowy w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Tunel średnicowy w Łodzi
Łódź, Śródmieście
REKLAMA